Az omega 3 zsírsavak

Az omega 3 zsírsavak

omega3Az elmúlt két évtizedben az esszenciális zsírsavak előnyei egyre nagyobb figyelmet kaptak. Az omega 3 zsírsavak nagy része esszenciális zsírsav, amit csak táplálkozással lehet bevinni a szervezetünkbe, mivel mi nem vagyunk képesek az előállítására. Omega 3 zsírsavak pedig számos tápláló és egészséges ételben megtalálhatóak, így segítségükkel könnyen támogathatjuk egészségünket és fenntarthatjuk a jó közérzetünket.

 

Tudnivalók az omega 3 -ról

Általában mikor az egészséges táplálkozásra gondolunk, azt hisszük, hogy a zsírok elkerülése a legjobb a belső egészség fenntartásához. Azonban ez nem igaz, hiszen a valóságban nem minden zsírnak egyenlő az értéke. Vannak olyan élelmiszerek, melyek jó zsírokat és vannak olyanok, melyek rosszakat tartalmaznak. Csak ez utóbbiakat kell elkerülni, míg az előbbieket előnyben részesíteni.

 

Mi az omega 3?

Az omega-3 zsírsavak a telítetlen, méghozzá a többszörösen telítetlen zsírsavak családjába tartoznak, melyek közül a legismertebbek az eikozapentaénsav (EPA), a dokozahexaénsav (DHA) és az alfa-linolénsavat (ALA). A Maryland Egyetem Orvosi Központja szerint az omega 3 alapvető fontosságú az emberi egészséghez és a fejlődéshez, azonban, mivel a test nem képes ennek előállítására, így csak az élelmiszerek vagy az étrend-kiegészítők útján fogyasztható.

 

Az omega 3 elsődleges forrásai

A Mayo Klinika szerint a halak a legjobb omega-3 zsírsav források. Az olyan hideg vízi halak, mint a lazac, a makréla, a hering, a laposhal és a szardínia igen gazdag omega-3 zsírsavban.

 

Az omega 3 másodlagos forrásai

Az omega 3 zsírsavak számos növényben is megtalálhatóak, így a növényi olajokban, diófélékben és bizonyos magokban. Ezenkívül a brokkoliban, a római salátában, a kelkáposztában, a zöldbabban, a szójababban, a málnában és a szamócában is nagy mennyiségben találjuk meg ezt az értékes zsírsavat. A dió, a brazil dió, a szójabab, a tökmag, az olívabogyó is értékes forrásai ennek az anyagnak.

Tudjon meg még többet a chia mag-ról és az omega 3-ról:

http://chia-mag.hu/